Zuck, lupo sdentato

Drawings, colors and lettering for pages 42-53, 68-76, 79-83 and endpapers for the graphic novel Badù e il nemico del sole (‘Badù and the enemy of the sun’) (story by Francesca Ceci and Christian B. Bouah, drawings by Laura Congiu, Stefania Costa, Gabriele Peddes and Stefania Potito, published by Tunuè in 2017)
It’s a story set in Sub-Saharan Africa during the colonial period, and tells the adventures of a boy with great curiosity and a free spirit, and his friend Armand, an intellectual gecko; but it’s also an attempt at describing to younger readers the delicate theme of albinism in Africa.

Disegni, colori e lettering per le pagg. 42-53, 68-76, 79-83 e fogli di guardia per il fumetto ‘Badù e il nemico del sole’ (testi di Francesca Ceci e Christian B. Bouah, disegni di Laura Congiu, Stefania Costa, Gabriele Peddes e Stefania Potito, edizioni Tunuè 2017)
È una storia ambientata nell’Africa subsahariana del periodo coloniale, e narra le avventure di un ragazzino dalla grande curiosità e dallo spirito libero, e del suo amico Armand, geco intellettuale; ma vuole essere anche un modo per raccontare ai lettori più giovani il delicato tema dell’albinismo in Africa.